Właśnie ruszyła nowa kampania oszustów. Polacy otrzymują różne warianty SMS-ów, które dotyczą przesyłek. A to, że nie “można było jej dostarczy”, a to że “trzeba zmienić preferencje dostawy”, albo że to “ostatnia szansa aby paczkę odebrać”.
Obawiamy się, że ofiar może być sporo, bo jesteśmy przed świetami, gdzie sporo osób kupuje prezenty na święta i właśnie czeka na przesyłkę… Negatywne skutki tego ataku dotyczą tylko użytkowników Androidów. Ale SMSy są oczywiście wysyłane masowo, do wszystkich. I wiele osób, niestety, podświadomie kojarzy je ze swoimi zamówieniami “sprzed chwili”. Widać to nawet w wiadomościach Czytelników do nas, którzy tak zgłaszają ten spam:
Dostałem dziwne SMS informujące o zapłacie za przesyłkę. Faktycznie zamawiałem paczkę do paczkomatu i ma zostać dostarczona w najbliższym czasie, więc widocznie wyciekł numer telefonu gdzieś po drodze.
Nie, numer telefonu nie wyciekł (nie w tym przypadku). Wiadomości dostają wszyscy, którzy byli np. w książkach kontaktowych ofiar poprzednich kampanii oszustów.
Wiadomości zawierają linki, które przekierowują użytkowników na strony, które nakłaniają do instalacji złośliwych aplikacji, tzw. trojanów bankowych lub wyłudzają dane potrzebne do logowania do systemu bankowego.
Przestrzegamy więc raz jeszcze, aby z uwagą czytać otrzymywane SMS-y i nie klikać linków, które już na pierwszy rzut oka wyglądają podejrzanie z uwagi na niezrozumiałą treść czy obce domeny.
źródło: niebezpiecznik.pl
ul. Miła 5
Koluszki 95-040
preferujemy konsultacje u klienta
biuro@liderconsulting.pl
+48 605 696 095